Online tlmočník pre nepočujúcich už dvakrát zachránil život

Manažér Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis Juraj Récky povedal, že najčastejšie využívajú túto službu nepočujúci pri komunikácii so štátnou správou či pri hľadaní si zamestnania. Bratislava 19. októbra (TASR) – Počas dvojročnej existencie služby Online tlmočník pre nepočujúcich zaznamenali jej prevádzkovatelia takmer 3000 hovorov. Služba pomohla viac ako 260 klientom.

1

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

„Najčastejšie využívajú túto službu nepočujúci pri komunikácii so štátnou správou, pri hľadaní si zamestnania, dorozumievaní sa so zamestnávateľom či v rôznych nečakaných situáciách,“ bilancoval štatistiky programový manažér Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis Juraj Récky.

Spresnil, že služba sa teší najväčšiemu záujmu v pondelkových predpoludňajších hodinách. „Silné sú tiež piatky v popoludňajších hodinách, keď si klienti zabezpečujú niektoré služby na ďalší týždeň,“ informoval a pripomenul, že od septembra je služba k dispozícii od pondelka do piatka. “Pondelok, stredu a piatok je služba dostupná v časoch medzi 8.00 – 18.00 h, utorok a štvrtok v čase od 8.00 – 12.00 h," upozornil.

Zvýraznil fakt, že Online tlmočník pomohol dvakrát zachrániť aj život. „Poznáme prípad, kedy bola nepočujúca sama doma a prišlo jej zle. Keďže záchranná služba sa nedá privolať cez SMS len telefonicky, nepočujúca si zavolala záchranku cez Online tlmočníka,“ opísal konkrétny prípad. V hraničnej situácii využil Online tlmočníka i nepočujúci manželský pár. „Manželovi, ktorému prišlo zle, zavolala záchranku manželka. Aj v tomto prípade išlo o infarkt, keď bola potrebná rýchla pomoc,“ dodal Récky.

Vyzdvihol, že službu využíva aj veľa počujúcich, ktorí prichádzajú často do kontaktu s nepočujúcimi klientmi. Online tlmočník je i preto prítomný na mestských úradoch, železničných a autobusových staniciach, ako aj v nemocniciach.